Bize Ulaşın
Bize Ulaşın
Kullanım Koşulları
Aydınlatma Metni
Site Haritası
2005 yılında Yeni Ürünler Planlama Müdürü olarak Pfizer ailesine katılan M. Cem Açık, 1 Mart 2019 itibariyle Pfizer Türkiye Genel Müdürü oldu.
M. Cem Açık, yeni görevinden önce Pfizer Temel Sağlık Türkiye ve Rusya Genel Müdürlüğü görevini yürütmekteydi.
On üç yılı aşkın süredir Pfizer ailesinin bir parçası olan M. Cem Açık, bugüne kadar pazarlamadan satış, strateji, birim genel müdürlüğü ve bölge yöneticiliğine, çeşitli görevlerde önemli sorumluluklar aldı. M. Cem Açık, Ekim 2018’de Pfizer Temel Sağlık Türkiye ve Rusya Genel Müdürü olarak atanmadan önce, 2016’dan beri Pfizer Türkiye Temel Sağlık organizasyonunun başındaydı ve yılda 200 milyon dolardan fazla geliri olan, çift haneli büyüme rakamlarına ulaşan bir işten sorumluydu. Daha öncesinde, Yeni Ürünler Planlama Müdürü, Kurumsal Strateji Müdürü, Kardiyovasküler Grup Pazarlama Müdürü, Avrupa Bölgesi Kardiyovasküler Terapötik Alan Lideri olarak çalıştı.
2011-2013 yılları arasında Pfizer Nütrisyon ve Nestle’de Anne-Bebek Beslenmesi Genel Müdürlüğü yapan Açık, Mayıs 2013 itibari ile Pfizer'e Gelişen Pazarlar Kardiyovasküler/ Metabolik Pazarlama Direktörü olarak yeniden katılmıştı.
M. Cem Açık, Pfizer kariyeri boyunca hem yenilikçi iş modelleri geliştirdiği rollerde, hem de doğrudan sorumluluğunu aldığı iş birimi liderliği pozisyonlarında, getirdiği derin stratejik bakış açısı ve sonuç odaklılığı ile önemli katkı sağladı. Boğaziçi Üniversitesi Endüstri Mühendisliği’nden mezun olan Açık, Pittsburgh’daki Carnegie Mellon Üniversitesi’nde işletme yüksek lisansını tamamladı. Kariyerine American Airlines’ın kurumsal finans bölümünde başlayan M. Cem Açık, Pfizer’e katılmadan önce McKinsey & Company’nin Dallas ve İstanbul ofislerinde takım lideri olarak strateji konusunda uzmanlaştı ve enerji, perakende, FMCG ile ilaç sektörleriyle çalıştı. M. Cem Açık, evli ve iki çocuk babasıdır.
Pfizer: Daha sağlıklı bir yaşam için®
Pfizer'de bilimi ve global kaynaklarımızı yaşamın her evresinde sağlığı ve esenliği artırmak için kullanıyoruz. Beşeri ilaçların, aşıların, sağlık ürünlerinin ve biyoteknolojik ürünlerin keşfi, geliştirilmesi ve üretiminde kalite, güvenlik ve değer standartlarını belirlemek için çaba harcıyoruz. Dünya çapında çok çeşitli sağlık ürünlerinden oluşan portföyümüzde beşeri biyolojik ürünler, küçük moleküllü ilaçlar ve aşıların yanı sıra, dünyanın en çok bilinen bazı tüketici ürünleri de yer almaktadır. Pfizer çalışanları her gün gelişmiş ve gelişen pazarlar genelinde hastalıklardan koruyucu önlemleri ve zamanımızın en korkulan hastalıklarına meydan okuyan tedavileri geliştirmek için çalışmaktadır. Dünyanın önde gelen sağlık şirketi olarak sorumluluğumuz çerçevesinde, dünya genelinde güvenilir, erişilebilir sağlık hizmetlerini desteklemek ve erişimi artırmak için sağlık profesyonelleriyle, hükümetlerle ve yerel topluluklarla işbirliği yapıyoruz. Pfizer 160 yılı aşkın süredir bize güvenen herkes adına fark yaratmak için çalışmaktadır. Ülkemizde 1957 yılından bu yana faaliyet gösteren Pfizer Türkiye, Türk tıbbının hizmetine sunduğu ürünlerin yüzde 75'ini ülkemizde üretmekte ve Avrupa ve Uzak Doğu ülkelerine ihraç ederek ülke ekonomisine katkıda bulunmaktadır. Pfizer Türkiye, 2013'te hayata geçirdiği “Sen Çok Yaşa” itibar projesiyle bireylerde sağlıklı ve mutlu yaşama ve yaşlanma bilincini geliştirmeyi ve hastalık bilinçlendirme, doğru yaşam tercihleri, koruyucu önlemler gibi pek çok konuda insanların daha iyi, dolu dolu ve sağlıklı yaşamak için ihtiyaç duydukları bilgiyi sunmayı hedeflemektedir.